אודות בית הספר

[סרטון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תדמית בית ספר דוגמא עוזיאל

פרופיל ביה"ס 

בית הספר "דוגמא" לבנים ע"ש הרב עוזיאל הינו בית ספר ממלכתי דתי, ומתחנכים בו בנים בכיתות א'-ו'. ביה"ס ממוקם במרכז העיר ירושלים, ומקבץ לתוכו תלמידים מכל רחבי העיר ואף מחוצה לה. בית הספר חרט על דיגלו את הרעיון האינטגרטיבי ורואה חובה וזכות לשלב בין כתליו את הילדים מכל רבדי החברה, על ההבדלים והשונות שביניהם.
בביה"ס 14 כתות והוא מונה כיום 350 תלמידים בדגש על כיתות קטנות, לא יותר מ-30 תלמידים.
 
האני מאמין הבית ספרי 
בית הספר רואה את התלמיד במרכז העשייה החינוכית ואת שיתופו הפעיל בדרכי ההוראה והלמידה, תוך טיפוח אקלים לימודי וחינוכי, המתאפיין בכבוד הדדי, בקשר עם הורים במעורבות בביה"ס ע"פ השקפת העולם של החינוך הממלכתי – דתי.
 
"בית ספר" שהוא "בית חינוך"
עבודתנו החינוכית פועלת כל העת באיזון בין שני חלקי המאזניים – בית ספר ובית חינוך.
בית ספר – ללמד! הספק, טיפוח הישגים, מצוינות והקניית כלים ומיומנויות.
בית חינוך – ערכים, אמונה, כלים להשתלבות בחברה כ"בני תורה".
 
התפיסה החינוכית 
התפיסה החינוכית של ביה"ס רואה לנגד עיניה את דברי הרמב"ם:
"והיאך היא הדרך לאהבתו … בשעה שיתבונן האדם במעשיו וברואיו הנפלאים, הגדולים ויראה מהן חוכמתו שאין לה ערך ולא קץ, מיד הוא אוהב ומשבח ומתאווה תאווה גדולה לידע את ה' הגדול…" (הלכות יסודי התורה ב', ב').
עלינו מוטלת החובה להאיר את עיני התלמידים במגוון הרחב של האפשרויות העומדות בפניהם בעולמו של הקב"ה, ומתוך התייחסות לעושר כישרונותיהם כל אחד בתחומו.
אנו מודעים ומכירים בכך שיש מגוון אינטליגנציות, ומתוך כך אנו בונים את מערכת השעות הבית ספרית שתעודד ותטפח כל אחת מהן.
 האופן היישומי הוא בעזרת תפיסתו של הווארד גרדנר כי: "חשוב ביותר שנוקיר ונטפח את מגוון האינטליגנציות האנושיות על כל צירופיהן השונים. במידה רבה, אנו כה שונים זה מזה מפני שאנו ניחנים בצירופים שונים של אינטליגנציות. אם נכיר בזאת סבורני שלפחות יהיה סיכוי טוב יותר להתמודד כראוי עם הבעיות הרבות שאנו נתקלים בהן…"
 אנו רוקמים איזון בין למידה מעמיקה המקנה הרגלים, כלי למידה ומשמעות למכלול הנלמד, ובמקביל מפתחים תכניות לימודיות ייחודיות, המעוררות אצל התלמידים חוויה ו"התחברות" לנלמד. באופן כזה, הופך בית הספר למשמעותי עבור התלמיד, ומקנה לכל אחד, המתקשה והחזק, הזדמנות לחוות הצלחות ולפתח אותן.
 כל זאת נעשה באמצעות צוות מורים מיוחד ומסור, צוות מזכירות ואב בית, האוהב את העשייה החינוכית. מטפח את בית הספר ממש כאילו היה ביתו, ואת התלמידים כאילו היו בניו.
 

פרטים כלליים

נוסד בשנת:
1943
שלב חינוך:
יסודי א-ו
מספר אנשי צוות:
60
מספר תלמידים:
350
מנהל/ת:
רונן מזרחי
סגן/ית המנהל/ת:
רמה מורנו

פרטי התקשרות